Badanie satysfakcji pracowniczej jest jednym z ważnych wykonywanych badań w korporacjach. Może być dostawcą wiedzy o tym w jaki sposób postrzegane są warunki pracy oraz, co sądzą pracownicy o wdrożonej nowej struktury organizacyjnej.
Badania satysfakcji pracowników organizowane są najczęściej analogicznie do schematu: precyzyjne określenie celu badania, zdefiniowanie zestawu cech, definiujących model, odwzorowanie cech w ankiecie badawczej, zebranie danych w badaniu ankietowym, agregacja danych z ankiet i przedstawienie raportu po badaniu.
Adekwatnie do planu korporacji wybrane obszary lub całość badania zwykle zlecane jest do realizacji wybranej organizacji konsultingowej z obszaru HR, która może wykonać wszystkie zamówione u niej zadania połączone z oczekiwaną oceną.
Jednym z częstszych problemów organizacyjnych towarzyszących organizacji i przeprowadzeniem analiz satysfakcji pracowniczych jest formularz badania, który zależnie od potrzeb organizacji bywa w formie papierowej ankiety lub wersji elektronicznej, jeśli oceniający dostęp do sieci firmowej.
W każdym z tych przypadków, pozyskane w ocenie ankietowej oceny dane z formularzy wpisane są do odpowiedniego narzędzia IT (w wielu sytuacjach jest to przygotowany specjalnie arkusz kalkulacyjny), który przeprowadza łączenia danych i wymagane obliczenia. Ich adekwatność do celu określa m.in. jaka jest wiarygodność otrzymanego w badaniu rezultatu.
Słowa kluczowe: badanie satysfakcji, badanie satysfakcji pracowniczej, badanie satysfakcji pracowników, badania ankietowe, formularz ankiety badawczej, ankieta badania, raport po badaniu, badanie on-line
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz