czwartek, 17 listopada 2011

Badanie satysfakcji pracowniczej. Raport postbadawczy

Badanie satysfakcji pracowniczej to jedno z najczęściej przeprowadzanychocen w organizacjach. Może być dostawcą wiedzy odnośnie tego jak postrzegane są warunki pracy jak również, jaka jest opinia pracowników o nowej struktury organizacyjnej.

Badania satysfakcji pracowniczych wykonywane są zwykle analogicznie do schematu: dokładne zdefiniowanie celu badania, zdefiniowanie zestawu cech, określających cel badania, reprezentacja cech w ankiecie oceny, zebranie danych w badaniu ankietowym, rachunki na otrzymanych danych empirycznych oraz opracowanie raportu postbadawczego.

Raport oceny satysfakcji pracowniczejW zależności od potrzeb firmy określone fragmenty ewentualnie całość prac najczęściej zlecane jest do wykonania wybranej organizacji konsultingowej z obszaru HR, która gotowa jest zrobić wszystkie powierzone jej prace związane z oczekiwaną oceną.

Jednym z większych problemów realizacyjnych związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem analiz satysfakcji pracowników bywa formularz dla respondentów, który zależnie od warunków istnieje w postaci papierowej ankiety lub wersji elektronicznej, jeśli oceniający mają możliwość skorzystania z sieci zewnętrznej.

W każdym z tych przypadków, otrzymane w badaniu empirycznym badania informacje z formularzy wpisane są do dedykowanego narzędzia informatycznego (w najprostszym przypadku może być to dedykowany Microsoft Excel), który przeprowadza łączenia danych i obliczenia statystyczne. Ich jakość decyduje o tym jak wysoka jest wiarygodność określonej w analizie rezultatu.


Inne blogi: Blog 1 Blog 2 Blog 3 Blog 4 Blog 5
Słowa kluczowe: badanie satysfakcji, badanie satysfakcji pracowniczej, badanie satysfakcji pracowników, badania ankietowe, formularz ankiety badawczej, ankieta badania, raport po badaniu, badanie on-line

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz