Badanie satysfakcji pracowniczej to jedno z najczęściej przeprowadzanychocen w organizacjach. Może być dostawcą wiedzy odnośnie tego jak postrzegane są warunki pracy jak również, jaka jest opinia pracowników o nowej struktury organizacyjnej.
Badania satysfakcji pracowniczych wykonywane są zwykle analogicznie do schematu: dokładne zdefiniowanie celu badania, zdefiniowanie zestawu cech, określających cel badania, reprezentacja cech w ankiecie oceny, zebranie danych w badaniu ankietowym, rachunki na otrzymanych danych empirycznych oraz opracowanie raportu postbadawczego.
W zależności od potrzeb firmy określone fragmenty ewentualnie całość prac najczęściej zlecane jest do wykonania wybranej organizacji konsultingowej z obszaru HR, która gotowa jest zrobić wszystkie powierzone jej prace związane z oczekiwaną oceną.
Jednym z większych problemów realizacyjnych związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem analiz satysfakcji pracowników bywa formularz dla respondentów, który zależnie od warunków istnieje w postaci papierowej ankiety lub wersji elektronicznej, jeśli oceniający mają możliwość skorzystania z sieci zewnętrznej.
W każdym z tych przypadków, otrzymane w badaniu empirycznym badania informacje z formularzy wpisane są do dedykowanego narzędzia informatycznego (w najprostszym przypadku może być to dedykowany Microsoft Excel), który przeprowadza łączenia danych i obliczenia statystyczne. Ich jakość decyduje o tym jak wysoka jest wiarygodność określonej w analizie rezultatu.
Inne blogi: Blog 1 Blog 2 Blog 3 Blog 4 Blog 5
Słowa kluczowe: badanie satysfakcji, badanie satysfakcji pracowniczej, badanie satysfakcji pracowników, badania ankietowe, formularz ankiety badawczej, ankieta badania, raport po badaniu, badanie on-line
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz