Badanie satysfakcji pracowniczej jest jednym z często wykonywanychocen w firmach. Może być źródłem obrazu odnośnie tego jak postrzegane są warunki płacowe jak również, jaka jest opinia pracowników o nowej organizacji ich pracy.
Badania satysfakcji pracowników organizowane są zwykle analogicznie do schematu: dokładne zdefiniowanie celu oceny satysfakcji, zdefiniowanie zestawu cech, definiujących model, reprezentacja cech w ankiecie badawczej, badanie ankietowe wśród respondentów, opracowanie danych z ankiet oraz przygotowanie raportu postbadawczego.
W zależności od potrzeb organizacji określone fragmenty ewentualnie całość badania najczęściej powierzane jest do wykonania niezależnej organizacji konsultingowej, mającej potencjał merytoryczny, by przeprowadzić wszystkie zamówione u niej zadania połączone z oczekiwaną oceną.
Jednym z większych problemów technicznych związanych z przygotowaniem i przebiegu analiz satysfakcji pracowniczych bywa ankieta badawcza, która adekwatnie do potrzeb organizacji istnieje w postaci papierowej ankiety lub wersji elektronicznej, jeśli respondenci dostęp do sieci intranetowej.
Niezależnie od rozwiązania, pozyskane w ocenie ankietowej analizy dane z formularzy przeniesione są do odpowiedniego narzędzia IT (często może być to przygotowany specjalnie arkusz kalkulacyjny), który wykonuje łączenia danych i obliczenia statystyczne. Ich precyzja określa o tym jaka jest wiarygodność określonej w analizie wyniku.
Inne blogi: Blog 1 Blog 2
Słowa kluczowe: badanie satysfakcji, badanie satysfakcji pracowniczej, badanie satysfakcji pracowników, badania ankietowe, formularz ankiety badawczej, ankieta badania, raport po badaniu, badanie on-line
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz