niedziela, 13 listopada 2011

Badanie satysfakcji pracowniczej. Raport postbadawczy

Badanie satysfakcji pracowniczej jest jednym z często wykonywanychocen w firmach. Może być źródłem obrazu odnośnie tego jak postrzegane są warunki płacowe jak również, jaka jest opinia pracowników o nowej organizacji ich pracy.

Badania satysfakcji pracowników organizowane są zwykle analogicznie do schematu: dokładne zdefiniowanie celu oceny satysfakcji, zdefiniowanie zestawu cech, definiujących model, reprezentacja cech w ankiecie badawczej, badanie ankietowe wśród respondentów, opracowanie danych z ankiet oraz przygotowanie raportu postbadawczego.

Raport oceny satysfakcji pracowniczejW zależności od potrzeb organizacji określone fragmenty ewentualnie całość badania najczęściej powierzane jest do wykonania niezależnej organizacji konsultingowej, mającej potencjał merytoryczny, by przeprowadzić wszystkie zamówione u niej zadania połączone z oczekiwaną oceną.

Jednym z większych problemów technicznych związanych z przygotowaniem i przebiegu analiz satysfakcji pracowniczych bywa ankieta badawcza, która adekwatnie do potrzeb organizacji istnieje w postaci papierowej ankiety lub wersji elektronicznej, jeśli respondenci dostęp do sieci intranetowej.

Niezależnie od rozwiązania, pozyskane w ocenie ankietowej analizy dane z formularzy przeniesione są do odpowiedniego narzędzia IT (często może być to przygotowany specjalnie arkusz kalkulacyjny), który wykonuje łączenia danych i obliczenia statystyczne. Ich precyzja określa o tym jaka jest wiarygodność określonej w analizie wyniku.


Inne blogi: Blog 1 Blog 2
Słowa kluczowe: badanie satysfakcji, badanie satysfakcji pracowniczej, badanie satysfakcji pracowników, badania ankietowe, formularz ankiety badawczej, ankieta badania, raport po badaniu, badanie on-line

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz