czwartek, 10 listopada 2011

Przerwa kawowa. Przebieg szkolenia.

Istotnym obszarem przy organizacji działań rozwojowych pracowników są przerwy na kawę i ciastko zwykle zwane jako: przerwa kawowa. Często przygotowane są dwie w przebiegu szkolenia i pozwalają one uczestnikom szkolenia zaczerpnąć świeżego powietrza.

Otwarta przerwa kawowa podczas szkoleniaW trakcie typowej przerwy na kawę i herbatę, obsługa sali szkoleniowej podaje napoje gorące i zimne. Z reguły dodawane są drobne coś do przegryzienia oraz niewyszukane słodycze.

Uczestnicy szkoleń , co nie dziwi, widzą przerw na herbatę w kategoriach niezbędnego składnika czasu kursu. Nie zauważają, bo niczym one szczególnie nie wyróżniają się niezależnie od miejsca w jakim miejscu organizowane jest szkolenie.

Istnieją jednak przykłady gdzie organizator usługi dla HR nie tylko dba o odpowiednie wyposażenie sali szkoleniowej ale również przykłada dużo uwagi na przygotowaniu cateringu oraz przerywników na kawę. W takim przypadku zwykle przerwy organizowane są najczęściej w postaci otwartych przerw kawowych.

W sytuacji podobnych przerywników w szkoleniu owoce, przekąski, często pokrojone bułki i coś do położenia na nie, kawa herbata, ciastka itp. stale są dodawane przez obsługę centrum szkoleniowego i są w zasięgu dla uczestników szkolenia przez cały czas jego trwania. Znacząco poprawia to nastrój wśród uczestników szkolenia i tym samym poprawia efekty biznesowe prowadzonych działań rozwojowych pracowników.


Słowa kluczowe: organizacja szkoleń, usługi hr, organizacja procesu szkoleniowego, efekty biznesowe szkoleń, sala szkoleniowa, przerwa kawowa, przerwa na kawę, katering, catering, uczestnicy szkoleń

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz